dinsdag 23 februari 2010

loving her was like shaking hands with the devil



Zaterdagavond, terwijl jij de cruciale scène speelde in je film noir, zat ik thuis.

Op de kalender stond 9 augustus, doch de wind gierde rond mijn huis. Mijn vingers raakten het toetsenbord, maar vormden geen woorden. Wijn bracht soelaas, maar geen inspiratie.

De verlossing kwam toen de klok het uur van de wolf sloeg ...

Ik hou van het moment waarop de nacht in de ochtendschemer overgaat, het tijdstip waarop de grens tussen waan en werkelijkheid vervaagt en langzaam oplost en alles mogelijk is.

Het moment waarop wijn wordt ingeruild voor whisky en Waits in de cd lader gaat.

Toen besefte ik ...

De liefde laat zich dronken beschrijven ... maar eens nuchter wordt ze achteloos bijgezet in de lange rij voor leeg statiegeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.